Löytyisikö jostain mallia hallintaoikeustestamentin laatimista varten? Vanhemmat lahjoittavat talonsa ainoalle jälkeläiselleen.

Kysytty

Löytyisikö jostain mallia hallintaoikeustestamentin laatimista varten?
Vanhemmat lahjoittavat talonsa ainoalle jälkeläiselleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Malleja testamenteista on esimerkiksi painetuista asiakirjaoppaissa, joita on kirjastoissa. Niiden lainaaminen ja lukeminen paikan päällä on ilmaista:
- Asiakirjamalleja, (toim. Kemppinen Seppo et al.) 2002
- Asiakirjamallit, (toim. Järvensivu Petri et al.) 2008
- Juridiset asiakirjamallit, (Erkkilä Mikko et al.) 2007

Suuri osa valmiista verkossa tarjottavista testamenttipohjista on maksullisia ja hinnat pyörivät siinä 10 € tuntumassa. Tällainen ilmainen verkko-opas kuitenkin löytyy: https://hameenlinna-rotary-fi-bin.directo.fi/@Bin/2cb8dcc0d0ce530997eda569580ab7f3/1542097858/application/pdf/176035/JariOivo.pdf