Löytyisikö jatkoa seuraavaan runoon, joka alkaa näin: Kissa katinpoika kerran pyrki arvoon suuren herran Saappaat teetti suutarissa takin räätälissä jatko?…

Kysytty

Hei,

löytyisikö jatkoa seuraavaan runoon, joka alkaa näin:

Kissa katinpoika kerran
pyrki arvoon suuren herran

Saappaat teetti suutarissa
takin räätälissä

jatko?

Tätä runoa lausui minulle Mammani 50-luvulla, jatko ei jäänyt minulle mieleen. Runo oli kuitenkin opettavainen, opetus oli se että se minkälainen ihminen on, ratkaisee, ei ulkoiset merkit.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en löytänyt tätä runoa.
Sain runsaasti ja hyviä ehdotuksia kollegoilta:
Jänis ja kilpikonna : runotarinoita lapsille / Lauri Pohjanpää,
Jotain Aarteiden kirja 1:stä,
Teos/Kokoelma: Suomen kansan eläinkirja--kertomus Metsolan ja Ilmolan väestä ja elämästä / Toimittanut/Kertoja: Railo, Eino,
Tyyra Leinon Katinpoika Manun seikkailut,
tarkistimme kaikki Pasilan varaston virkailijan kanssa. Kaikenlaista muuta mukavaa kylläkin...

Runo voisi olla myös teoksessa Salmi, Vexi: Saapasjalkakissa tai Kieku ja kaiku sarjakuvan alkupään osissa.

Toivottavasti joku palstan lukija osaa ohjata sinut oikeaan runoon.