Löytyisikö Itiksen kirjastosta "Benjamin Franklin" kirja jossa kerrotaan hänen elämästään?

Kysytty

Löytyisikö Itiksen kirjastosta "Benjamin Franklin" kirja jossa kerrotaan hänen elämästään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoja Benjamin Franklinia käsittelevistä kirjoista pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa saat sivulta http://www.helmet.fi/search*fin esim. kirjoittamalla kohtaan AIHE 'Franklin, Benjamin'. Itäkeskuksen kirjastossa näitä kirjoja ei näytä olevan. Useimmat ovat varastossa, joka on Pasilan kirjastossa (käyntiosoite Kellosilta 9). Kirjat voi myös tilata Itäkeskuksen kirjastoon, varausmaksu on 0,50 euroa/varaus, toimitusaika pari päivää.
Edellä esitetyn haun antamista suomenkielisistä teoksista voi erikseen suositella seuraavia

Lehtonen, J.V.
Benjamin Franklin. - Helsinki, 1918. - 227 s.

Arvidsson, Stellan
Benjamin Franklin : yleisnero. - Turku, 1945. - 280 s.

Scheibler, H.
Kirjanpainaja Benjamin Franklin. - Helsinki, 1921. - 102 s.
(Tässä kirjassa on suomennoksina otteita hänen omista teoksistaan)

Suuret keksijät 1. osa. - Porvoo, 1920.
S. 96-123 artikkeli Franklinista

Muissa teoksissa on vain lyhyitä artikkeleita.