Otsikko
Löytyisikö automaatiota käsittelevää kirjaa jossa on TEHTÄVIÄ? Sähköpiirikaavion muuttaminen logiikkakaavioksi? (ohjelmoitava logiikka)

Kysytty

Löytyisikö automaatiota käsittelevää kirjaa jossa on TEHTÄVIÄ? Sähköpiirikaavion muuttaminen logiikkakaavioksi? (ohjelmoitava logiikka)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin HelMet-kirjastoissa on olemassa yksi kirja, joka saattaisi olla hyödyllinen tähän tarpeeseen, nimittäin Ahoranta, Sähkötekniikan ja elektroniikan perusteet ja siihen liittyvä Ahoranta, Sähkötekniikan ja elektroniikan perusteet - tehtävien ratkaisut, kts. www.helmet.fi . Lisäksi on esim. Ohjelmoitava logiikka ja Airila, Mekatroniikka. Vaikka näissä ei ole tehtäviä ratkaisuineen, voivat esimerkit kuitenkin olla valaisevia, ehkä myös jokin niistä kirjoista, jotka saa esille valitsemalla hakutermiksi ohjaustekniikka tai automaatio. Apua kannattaa myös etsiä TKK:n kirjastosta ja sen Teemu-kokoelmatietokannasta, https://teemu.linneanet.fi/ .