Löytäisittekö te kirjan kirjoittajan ja kirjan nimen näillä tiedoilla, jotka minulla siitä ovat: kirja on lastenkirja, jossa on poika joka muistaakseni…

Kysytty

Hei! Löytäisittekö te kirjan kirjoittajan ja kirjan nimen näillä tiedoilla, jotka minulla siitä ovat: kirja on lastenkirja, jossa on poika joka muistaakseni haaveilee omasta koirasta. Tämä koira olisi ilmeisesti iso, musta ja rohkea. Jotenkin siihen koiraan liittyy sana "hurja", en ole enää varma että onko se pojan koiralle antama nimi vai onko se koiran luonteenpiirre.

Kirja on mahdollisesti yksi lasten oman kirjakerhon kirjoista eikä se ole ehkä tarkoitettu ihan pienille lapsille, koska siinä on pelottavia kohtauksia. Kirja on julkaistu melko varmasti ennen 1990-lukua.

Muistaakseni kirjassa on myös tyttö, jolla on koira, mutta siitä poika ei pidä, koska se ei vastaa pojan käsitystä "kunnollisesta" koirasta. En ole varma, että saako poika kirjassa lopulta oman koiran, mutta ainakin hän haaveilee siitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Liisa Karakorven kirjoittama ja Pirjo Lindbergin kuvittama kirja Lentävä Lallero. Se on ilmestynyt Lasten oman kirjakerhon kuukauden kirjana vuonna 1986 (kirja nro 134). Tarinan pääosissa ovat Reittu-poika ja Hurja-koira.