Vanhat kovakantiset Aku Ankat

Kysytty

Löysin vintiltä vanhoja kovakantisia Aku Ankan kirjoja. Onko kirjastoille painettu aikanaan erikseen kovakantisia kirjoja vai ovatko kirjastot erikseen nidottaneet ne kovempiin kansiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedustelin kirjastotyössä pidempään olleilta kysymystäsi. He muistelivat, että kirjastot ovat saaneet esimerkiksi Aku Ankan taskukirjoja kovakantisina versioina Kirjastopalvelun kautta. Tämä tieto vahvistettiin myös Kirjastopalvelusta. Sieltä kerrottiin, että Kirjastopalvelu osti ennen Aku Ankan taskukirjat arkkeina ja sitoivat ne Vippulan varastolla kirjasidoksiksi. Tätä on heidän mukaansa tehty aina 1990-luvun loppupuolelle saakka.