Löysin avoimen työpaikkailmoituksen, jossa on seuraavat kelpoisuusvaatimukset: Kelpoisuusvaatimuksena on korkeakoulu, opisto tai ammatillinen perustutkinto,…

Kysytty

Löysin avoimen työpaikkailmoituksen, jossa on seuraavat kelpoisuusvaatimukset: Kelpoisuusvaatimuksena on korkeakoulu, opisto tai ammatillinen perustutkinto, johon sisältyy tai jonka lisäksi on suoritettu vähintään 20 opintoviikon laajuiset kirjasto ja informaatioalan aine tai ammatilliset opinnot.

Olen koulutukseltani merkonomi, mutta minulla ei ole noita 20op:ta, joita lisäksi vaaditaan. Onkohan näitä mahdollista opiskella jossain? Toki eiväthän ne tähän hätään edes ehtisi, mutta mietin, kannattako edes yrittää hakea tuota paikkaa ilman noita 20 opistopistettä..? Kiitos.

Vastaus

Vastattu

Kyllä, kirjastoalaa voi opiskella monissa paikoissa. Alla linkki opetusta antavien oppilaitosten sivuille. Mahdollisuutta täydentää tai hyödyntää jo olemassaolevaa tutkintoa kannattaa selvitellä sivujen kautta:

https://www.kirjastot.fi/kirjastoala/opiskelu/