Löysin aineistostanne Peter Pan DVD-elokuvan vuodelta 1953 ja olin tekemässä siitä varausta, mutta ohjelmisto ilmoitti: "Not holdable". Mitä tämä tarkoittaa?…

Kysytty

Hei!

Löysin aineistostanne Peter Pan DVD-elokuvan vuodelta 1953 ja olin tekemässä siitä varausta, mutta ohjelmisto ilmoitti: "Not holdable". Mitä tämä tarkoittaa?

Kun katsoin tuon DVD-elokuvan tietoja, mainittiin, että ko. elokuvaa on kaksi kappaletta. Toisen viimeisin eräpäivä on vuodelta 2006 ja toisen 2007. Jos tämä tieto paikkansa ja silloinhan se meinaa, että kyseistä elokuvaa ei ole palautettu. Onko tämä elokuva hankintalistalla ja mitenköhän pian sen saisi lainaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseisiä elokuvia ei ole palautettu vaan ne ovat jääneet asiakkaille lainaan. Molemmat tapaukset ovat perinnässä. Valitettavasti näihin on turha laittaa varausta. Kyseiset dvd-levyt eivät käytännössä ole saatavilla pääkaupunkiseudun kirjastoista.

Laitoimme täältä kirjastosta heti kyselyn, voisimmeko saada hankittua uuden dvd-elokuvan Peter Panista. Saimme heti vastauksen: Tällä hetkellä Peter Pan ei ole Disneyn tarjonnassa ollenkaan. Disney tarjoaa tuotteitaan yleensä vain hyvin lyhyen aikaa. Jos uusintajulkaisu Peter Panista jossain vaiheessa tulee, teemme toki siitä tilauksen.

Tällä hetkellä tilanne on siis se, että piirrettyä Peter Pania ei voi lainata pääkaupunkiseudun kirjastoista eikä meillä ole tietoa, milloin saamme uuden elokuvan. Peter Pania voisi tiedustella videovuokraamoista. Kirjaston kaukopalvelun kautta voi tiedustella, onko elokuvaa muissa kirjastoissa Suomessa. Kaukopalvelu on maksullinen palvelu, 7 e per laina. Tässä nettilomake kaukopalveluun: http://www.webropolsurveys.com/Answer/SurveyParticipation.aspx?SDID=Fin…