Llmeisesti Kalevala -mittaista runoa etsii yksi ystäväni, se lausuttiin heidän häissään noin 30? vuotta sitten. Hänen muistaakseen se alkoi (tai ainakin…

Kysytty

llmeisesti Kalevala -mittaista runoa etsii yksi ystäväni, se lausuttiin heidän häissään noin 30? vuotta sitten. Hänen muistaakseen se alkoi (tai ainakin sisälsi) seuraavat sanat: "virta häävenettä vie", mutta ei liene Helkavirsien versioita. Osaisiko kukaan avittaa etsinnässä, sillä olen netistä etsinyt, mutta kun etsivä ei ole vielä löytänyt...

Kiitoksin ja kuulumisiin!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eino Leinon hieno runo "Virta venhettä vie" on vuodelta 1901 ja se on ilmestynyt alunperin kokoelmassa nimeltä Pyhä kevät. Eino Leinon Helkavirsiä ilmestyi vuonna 1903.