Otsikko
Liityin Postcrossing-sivustolle ja pidän siitä erittäin paljon, mutta sitä kautta voi lähettää vain tietyn määrän postikortteja. Tällä hetkellä matkalla voi…

Kysytty

hei,
liityin Postcrossing-sivustolle ja pidän siitä erittäin paljon, mutta sitä kautta voi lähettää vain tietyn määrän postikortteja. Tällä hetkellä matkalla voi olla korkeintaan 11 korttia. Haluaisin lähettää enemmän postikortteja, eli kysymykseni on, onko jotakin vastaavaa postikorttiyhteisöä olemassa? Tai muuten vain jotain yhteisöä, ryhmää tai henkilöä, kenelle voisi postikortin lähettää? Olen pari sivustoa löytänyt jota kautta voi lähettää kortin esim. sairaalle lapselle.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Terve postcrossing-harrastaja!
Minäkin olen harrastanut postcrossingia tähän mennessä 949 päivää. Olen lähettänyt ja saanut 258 korttia. Vain neljä lähettamääni korttia on jäänyt vaille vastakaikua. Tällä hetkellä minulla on oikeus 14:ään yhtä aikaa matkalla olevaan korttiin. Yhtaikaa liikkeellä olevien korttien määrä kasvaa sitä mukaa kun lähetettyjen korttien määrä kasvaa. Tällä tavalla varmaan testataan harrastajan sitoutumista harrastukseensa. En onnistunut löytämään millä määrillä lähetettävien korttien määrä kasvaa. Suomenkielisillä postcrossingharrastajilla on omat sivut, osoite
http://www.postcrossingyhdistys.fi/.
Postikortteja lähettämällä on osoitettu mieltä Sevettijärven postipalvelujen puolesta ja ilahdutettu sairaita tai vammautuneita lapsia. Lähetin takavuosina kortin syöpäsairaalle lapselle, joka toivoi saavansa maailmassa eniten postikortteja. Pian lehdistössä oli juttua, missä kerrottiin pojan perheen kiittävän korteista mutta toivovan ehdottomasti ettei kortteja enää lähetettäisi. Tuntui pahalta.
Postcrossing on ehdottomasti paras postikortinvaihtorinki mitä olen tähän mennessä löytänyt. Olethan huomannut mahdollisuuden tulostaa osoitteet ja numerosarjat? Happy postcrossing!