Liittyisikö Helsingin edustan saaristoon tai merialueeseen jotain romanttista tarinaa? Tarvitsisin sitä tuttavan tuleviin häihin. Onko Helsingin saaristosta…

Kysytty

Liittyisikö Helsingin edustan saaristoon tai merialueeseen jotain romanttista tarinaa? Tarvitsisin sitä tuttavan tuleviin häihin. Onko Helsingin saaristosta tehty kirjaa, johon olisi koottu alueeseen liittyvää perimätietoa ja historiaa? Turunmaan saaristostahan näitä on tehty useita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Melkein romanttinen eläintarina löytyy Jarmo Niemisen kirjasta Aarresaaret. Uikkujen häät -luvussa kerrotaan uikkupariskunnasta Santahaminan Likolammella. Valitettavasti yhtään ihmistarinaa emme onnistuneet löytämään.

Alla tama kirja ja muutamia muitakin Helsingin saaristoon liittyvää:

- Aarresaaret : Helsingin saariston uskomaton luonto / [tarinat ja kuvat:] Jarmo Nieminen
- Helsingin saaristo = The Helsinki archipelago = Helsingfors skärgård / [editor: Manne Stenros ... ; photographs: Manne Stenros ; translation: Bellcrest translations]
- Keisarin perintö : kertomuksia Helsingin sotilassaarten historiasta / Jarmo Nieminen ; [maalaukset: Alpo Tuurnala]
- Höyryä Helsingin vesillä : pääkaupungin paikallisliikenteen höyryveneitä ja saaristoreittien matkustajahöyrylaivoja / Erkki Riimala