Liike-elämän palveluiden tutkimus Suomessa? Onko aiheesta artikkeleita, tutkimuksia, kirjoja?

Kysytty

Liike-elämän palveluiden tutkimus Suomessa? Onko aiheesta artikkeleita, tutkimuksia, kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Liike-elämän palveluista löytyy kirjallisuutta sekä artikkeli- että
kirjatietokannoista. Aleksi-artikkelitietokannasta ja siihen sisältyvästä Finp-tietokannasta voi etsiä aiheeseen liittyviä artikkeleita yhdistämällä asiasanat liike-elämä ja palvelut. Kysy Aleksin käyttömahdollisuudesta kirjastossasi.

Fennica-tietokannasta (Suomessa julkaistun kirjallisuuden tietokanta) löytyy muutamia kirjoja samoilla asiasanoilla. Liike-elämän palvelut on käsitteenä niin laaja (sisältää mm. tietojenkäsittely-, mainos-, kirjanpito- ja lakiasiain palveluyrityksiä), että kannattaa myös tehdä hakuja kunkin palvelualan nimellä, ja yhdistää niihin asiasana palvelut tai palveluyritykset.

Tilastokeskus on julkaissut 1989 Tutkimuksia-sarjassaan tutkimuksia liike-elämän
palveluyrityksistä (esim. nro 158, 159, 161, 162).