Liekkö mitenkään mahdollista pelkästään muutaman mieleen jääneen sanan perusteella löytää, mikä runo mahtaisi olla kyseessä?

Kysytty

Liekkö mitenkään mahdollista pelkästään muutaman mieleen jääneen sanan perusteella löytää, mikä runo mahtaisi olla kyseessä? Sanat ovat; ja ympäri kipeän pääni kuului aivan likeltä ääni, mua liian kaukaa hait.

Itse yritin, muttei onnistanut. Iso kiitos teille, jos yritätte löytää.

Vastaus

Vastattu

Rivit ovat Aaro Hellaakosken runosta Ääni läheltä. Runo on kokoelmasta Huojuvat keulat (1946).

Voit lukea runon myös täältä:

https://digi.kansalliskirjasto.fi/teos/binding/1927102?term=Hellaakoski&term=%C3%84%C3%84NI%20L%C3%84HELT%C3%84&page=76

1 ääntä

Kommentit

Missä julkaisussa on Aaro Hellaakosken runo Maaliskuuta. Kari Rydman mm on säveltänyt ko runon samannimisenä 1970- luvulla.