Leninin naissuhteista on kirjoitettu ainakin yksi kirja. Mahdollisesti ruotsalaisen kirjoittajan teos. Kuka tämä kirjailija on ja minkä niminen teos on…

Kysytty

Leninin naissuhteista on kirjoitettu ainakin yksi kirja. Mahdollisesti ruotsalaisen kirjoittajan teos. Kuka tämä kirjailija on ja minkä niminen teos on kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruotsalainen toimittaja, kirjailija ja kääntäjä Staffan Skott julkaisi vuonna 2000 kirjan nimeltä Lenins älskarinna och andra ryska öden. Se on suomennettu nimellä Leninin rakastajatar ja muita venäläisiä kohtaloita (Atena, 2002). Myös Larisa Vasiljevan Kremlin naiset (Otava, 1994) käsittelee neuvostojohtajien puolisoita.