Leijonakuningas-elokuvasta on Spotifyssä tarjolla soundtrack jossa lukee ”alkuperäinen suomalainen soundtrack”. Kuitenkin korva muistaa suomenkielisen elokuvan…

Kysytty

Leijonakuningas-elokuvasta on Spotifyssä tarjolla soundtrack jossa lukee ”alkuperäinen suomalainen soundtrack”. Kuitenkin korva muistaa suomenkielisen elokuvan ääniraidan toisin. Onko elokuvaan tehty kaksi eri ääniraitaa vai miksi ääniraidat ovat erilaiset?

Vastaus

Vastattu

Leijonakuningas-elokuvasta on tehty kaksi versiota:

Alkuperäinen versio on vuodelta 1994. Vuonna 2019 samasta elokuvasta tehtiin uusintaversio.

Elokuvaversioiden soundtrackeissa on pieniä eroja, kuten myös niiden suomenkielisissä esittäjissä:

Vuoden 1994 soundtrack sekä suomalaiset äänet.

Vuoden 2019 soundtrack sekä suomalaiset äänet.

Voisiko tämä selittää kuulemasi ja muistamasi erot?