Lauri Pohjanpään ihana runo, joka kuvaa kauniisti koivuja.

Kysytty

Lauri Pohjanpään ihana runo, joka kuvaa kauniisti koivuja. Mikä sen nimi on, muistaisin että Minun kotini. En ole löytänyt netistä, ja miten se menee! Kiitoksin!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi runo on varmaankin Lauri Pohjanpään Lapsuuden maa kokoelmasta Väsyneet kädet (1930). Runo alkaa riveillä "Se metsä oli maailman sinisin / ja vehrein se nurmikkorinne."

Runo sisältyy myös esimerkiksi Pohjanpään runojen kokoelmaan Kaipuu ylitse ajan : valitut runot 1910-1954