Lauri Kuoppamäen ja Emil Pohjolan teoksessa "Suomen suksi" (Otava 1934) kerrotaan sivuilla 31-32 suksisepistä. Listassa mainitaan Albin Ahonen…

Kysytty

Lauri Kuoppamäen ja Emil Pohjolan teoksessa "Suomen suksi" (Otava 1934) kerrotaan sivuilla 31-32 suksisepistä. Listassa mainitaan Albin Ahonen Kollontaipaleelta. Missä on sijainnut kylä/pitäjä/paikkakunta nimeltä Kollontaipale.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kirjassa kuitenkin painovirhe ja kyseinen paikkakunta (kylä) on Rantasalmella sijaitseva "Kolkontaipale"? Kolkontaipaleella on ollut rautatieasemakin, joka lakkautettiin liikennepaikkana vasta 2007.

Itse en löytänyt nimeä "Kollontaipale" mistään, joten pidän yhden kirjaimen virhettä todennäköisimpänä selityksenä.

Heikki Poroila
Tikkurilan kirjasto