Otsikko
Laulunsanat muistat varmaan oman äidin pehmoiset kultaiset hiukset jne.. metrotytöt esittäneet

Kysytty

laulunsanat muistat varmaan oman äidin pehmoiset kultaiset hiukset jne.. metrotytöt esittäneet

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimimerkki Walter Rae eli oikealta nimeltään Valto Tynnilä on säveltänyt ja Aki Saarni sanoittanut laulun, joka alkaa näin: Muistat varmaan oman armaan äidin hiukset nuo. Kappale on vuodelta 1935 ja nimeltään Hopeahiukset.

Valssin ovat levylle laulaneet ainakin Eugen Malmsten, Veikko Tuomi ja Erkki Junkkarinen. Tietoa Metrotyttöjen esityksestä ei löytynyt.

Sanat löytyvät nuottijulkaisusta nimeltä 20 suomalaista ikivihreätä 2 (1977). Julkaisu on mm. Varkauden kirjaston kokoelmista lainattavissa.

Tiedot ovat peräisin Suomen kansallisdiskografia Violasta ja Yleisradion Fono-tietokannasta:

https://viola.linneanet.fi/

http://www.fono.fi/

6 ääntä

Kommentit

Löysin tiedon lähteestä Kansalliskirjastot, että sanoittaja on Ari Saarni, joka on nimimerkki, jota käytti Dagmar Pallas. Walter Rae nimimerkkiä käytti Valto Tynnilän lisäksi Dagmar Pallas, Toivo Elomaa ja Matti Jurva.