Laulun sanoja tavaillaan, mutta loput puuttuvat... Olisiko tietoa laulun nimestä?? 'on kesä mennyt, tunne lämpöä en nyt. Lohduton syksy on, lehdet peittävät…

Kysytty

Laulun sanoja tavaillaan, mutta loput puuttuvat... Olisiko tietoa laulun nimestä??
'on kesä mennyt, tunne lämpöä en nyt. Lohduton syksy on, lehdet peittävät maan. Pois armas lähti, sammui taivaalta tähti..'
enempää emme muista : (.
Toivottavasti pystytte auttamaan ja saadaan laulu laulettua loppuun :)
Aurinkoista syksyn jatkoa!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan etsimäsi Ilja Shatrovin säveltämä ja Reino Helismaan (Rainer Kiskon salanimellä) sanoittama ja sovittama laulu Kun kesä on mennyt. Yleisradion Fono-tietokannan (http://www.fono.fi/) mukaan laulu alkaa kysymilläsi sanoilla "on kesä mennyt, tunne lämpöä en nyt”. Laulua ovat esittäneet ainakin Metro-tytöt. Laulu löytyy esitettynä ainakin levyiltä Hiljainen kylätie ja Slaavilaisen musiikin toivekonsertti: 100 suosikkisävelmää / 3: Amurin aallot. Jälkimmäinen on Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmissa kasettimuodossa. Hiljainen kylätie –nimisiä levyjä on useita, eikä ainakaan kaikissa niissä ole tätä laulua. Fono-tietokannan mukaan se on vanhalla ”savikiekolla”.

Laulun sanat löytyisivät siis ehkä vain kasetilta. On mahdollista, että se on muillakin levyillä, mutta kirjastojen luettelointitietojen niukkuuden takia sitä ei pysty löytämään.