Laulu Rakkaudelle MTV3 ohjelmassa Jorma Uotiselle laulettiin laulu ranskaksi jostain elokuvasta. Mikä elokuva? Mikä laulu? Onko se tehty Englanniksi? Jos, niin…

Kysytty

Laulu Rakkaudelle MTV3 ohjelmassa Jorma Uotiselle laulettiin laulu ranskaksi jostain elokuvasta. Mikä elokuva? Mikä laulu? Onko se tehty Englanniksi? Jos, niin kuka?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu rakkaudelle - Secret song Suomi -ohjelman ensimmäisessä ohjelmassa 25.12.2020 Irina Björklund lauloi Jorma Uotiselle kappaleen Balladi elokuvasta Klaani. Hän lauloi sen ranskaksi. Ranskankielinen käännös oli myös Irina Björklundin ja nimeltään La ballade du film le Clan.

https://www.epressi.com/tiedotteet/musiikki-ja-viihde/luvassa-uskomatto…

Kappale on Mika Kaurismäen elokuvasta Klaani - tarina Sammakoitten suvusta. Kappaleen on säveltänyt Anssi Tikanmäki ja sanoittanut Juice Leskinen. Elokuvassa sen lauloi Päivi Portaankorva, mutta sen on esittänyt ja levyttänyt moni muukin.

Cd-levyllä Films : Musiikkia Mika Kaurismäen ohjaamiin elokuviin (Anssi Tikanmäki) sillä on englanninkielinen nimi (Ballad of the Clan), mutta kappale esitetään kuitenkin suomeksi. Helmet-kirjastoista voi lainata niin elokuvan DVD:nä kuin musiikinkin:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Smika%20kaurism%C3%A4ki%20k…