Lassi Nummi on muistaakseni kirjoittanut runon nimeltä "Kujelaulu".

Kysytty

Hei,
Lassi Nummi on muistaakseni kirjoittanut runon nimeltä "Kujelaulu". Se alkaa kutakuinkin näin: "Suokaa anteeksi, varastin vain pari vaivaista oksaa kun ikkunanne alta kävelin, arvoisa pormestari". Mistä kirjasta tämä mahtaa löytyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Lassi Nummen runo Trubaduurin kujelaulu kokoelmasta Intohimo olemassaoloon (Otava, 1949). Runon voi lukea myös teoksesta Lassi Nummi: Runot 1947 - 1977 (Otava, 1978, s. 13).

Runo alkaa riveillä "Oh, suokaa anteeksi - sieppasin / vain pari pienoista oksaa, / kun talonne ohitse kuljin, arvoisa pormestari".

https://finna.fi/