Lassi Nummen runossa sanotaan jotenkin näin; ...tämä yksinkertainen asia rakkaus... ... emme ole nuoria enää... ... älä vielä mene pois... ... linnun siipi…

Kysytty

Lassi Nummen runossa sanotaan jotenkin näin;
...tämä yksinkertainen asia rakkaus...
... emme ole nuoria enää...
... älä vielä mene pois...
... linnun siipi värähtää...

Mikä runo? Oli lempirunoni kauan sitten, nyt unohtunut ja kopiokin hukkunut.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lassi Nummen runokokoelmassa Kaksoiskuva (Otava 1982) on ss. 8-12 runo (tai runosikermä) nimeltään Tämä vähäinen asia. Runo alkaa näin:

Keskipäivän kirkkaudessa / käännän katseeni.

Sydänyön pimeydessä / ojennan käteni...

Pitkässä runossa on mm. tällaisia säkeitä:

Ihosta se alkaa: / emme ole aivan nuoria enää.

...

Älä siis nouse, / älä aivan vielä.

Pidä kätesi / linnun untuvilla. Pian se levittää siipensä.

Runo löytyy myös mm. antologioista Runon maa : suomalaisten toiverunot ja Tämän runon haluaisin kuulla, osa 2.