Lassi ja Leevi -sarjakuvassa on hienosti parodioitu noir-dekkareiden kliseitä, joissa poliisin töistä hyllytetty ja useimmiten viinaan menevä salapoliisi…

Kysytty

Lassi ja Leevi -sarjakuvassa on hienosti parodioitu noir-dekkareiden kliseitä, joissa poliisin töistä hyllytetty ja useimmiten viinaan menevä salapoliisi ratkoo rikoksia minkä naisten kaatamiseltaan ehtii. Mistä kirjoista nämä kliseet ovat lähtöisin, eli mitä ovat ne alkuperäiset noir-dekkarit?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fandom-sivuston  mukaan Lassi ja Leevi -sarjakuvan Tracer Bullet -etsivähahmo  ei perustu mihinkään tiettyyn film noir -etsivähahmoon, vaan on jonkinlainen parodia tämän genren hahmoista. Lassin ja Leevin "isä" Bill Watterson kertoo, ettei hän erityisesti tunne film noiria tai dekkarikirjallisuutta.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Tracer_Bullet