Lapsuudessani joskus 1960-luvulla sain luettavakseni kuvakirjan, jonka kuvien viehkeys syöpyi mielleeni. Lienee ollut ensimmäisiä lapsille suunnattuja…

Kysytty

hei,
lapsuudessani joskus 1960-luvulla sain luettavakseni kuvakirjan, jonka kuvien viehkeys syöpyi mielleeni. Lienee ollut ensimmäisiä lapsille suunnattuja kuvakirjoja. Kirja kertoi tytöstä, joka joutui vangiksi maan alle talveksi. Kirjan nimi oli kai Talvivuokko tai jotain...vuokko. Tarkkaan en muista. Voisitko auttaa minua paikantamaan kirjaston, josta voisin kaukolainata tämän kirjan?

Vastaus

Vastattu

Etsitty kirja lienee František Hrubínin Vuokko ja talvinoita (Kansankulttuuri, 1966).

Finna | Vuokko ja talvinoita