Otsikko
Lapsuuden kirja kateissa, tekisi mieli löytää. Voikohan joku kirjastonhoitaja joka tuntee lasten kirjojen hyllyt hyvin auttaa... Nimeä en oikein muista. Se oli…

Kysytty

Hei, lapsuuden kirja kateissa, tekisi mieli löytää.
Voikohan joku kirjastonhoitaja joka tuntee lasten kirjojen hyllyt hyvin auttaa...

Nimeä en oikein muista. Se oli kokoelma tunnetuimpia satuja - meren neito, satakieli, tuhkimo... erittäin kauniita kuvia.

Se oli aika paksu, keskisuuri.

Väriltään keltainen/sinapin värinen ja kannessa oli tuhkimo sadusta suuri syreenipuu (muistaakseni sen yllä lensi valkoinen kyyhky).

Se oli suomen kielinen, nimi oli ehkä "Lasten satuja".

Tuskin tiedätte, mutta päätin kuitenkin kokeilla :)

Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla Rudolf Koivun kuvittamia satuja. Hän on kuvittanut mainitsemiasi satuja. Kyseistä satukirjaa en valitettavasti löydä. Satakieli ja Pieni merenneito löytyvät kauniisti kuvitettuina teoksesta "Rudolf Koivun satuja ja tarinoita" (1992, WSOY, Helsinki).

Voit tarkistaa saatavuuden HelMetistä: http://www.helmet.fi/