Lapset sairastaa ja olen viihdyttänyt heitä lukemalla. Tässä mietimme seuraavaa kirjaa, jota voisimme lukea. Toinen lapsista kysyi onko kesällä…

Kysytty

Lapset sairastaa ja olen viihdyttänyt heitä lukemalla. Tässä mietimme seuraavaa kirjaa, jota voisimme lukea. Toinen lapsista kysyi onko kesällä kierrätyspisteestä löytämällämme kirjalle jatkoa? Eli kirjailija on hukassa.

Kirja, jonka luimme kesällä oli kirja Valerie- nimisestä tytöstä, joka työskentelee isänsä eläinlääkäriasemalla. Valeriella on pikkusisko ja -veli. Heidän äiti on kuollut muutama vuosi aiemmin ja heillä on taloudenhoitaja. Kirja on luultavasti julkaistu 80-luvulla. Kirja sijoittuu USA tai Britteihin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin englantilaisen Virginia Vailin Eläinlääkärin talossa -sarjaan (Animal Inn) kuuluva teos. Sarja ilmestyi suomeksi 1990-luvun alkupuolella ja siihen kuuluu viisi osaa.

1. Koti täynnä eläimiä

2. Aika parantaa haavat

3. Vintiöt valloillaan

4. Lemmikkikissa

5. Lemmikki hyvään kotiin

Voit lukea teosten kuvaukset Kirjasammosta alla olevasta linkistä.

https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/el%C3%A4inl%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rin%20talossa

Pääkaupunkiseudulla kirjat ovat tilattavissa lainaan Helmet-kirjastojen Pasilan kirjavarastosta.

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Rb1563395__Sel%C3%A4inl%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rin%20talossa__P0%2C4__Orightresult__U__X3?lang=fin&suite=cobalt#resultRecord-b1563395