Lapseni syntyi 1996. Kuuntelimme innolla kirjastosta lainattua musiikkia (kasetti?), jonka laulajaa en muista, enkä äänitteen nimeä... Oliko ehkä venäläisiä…

Kysytty

Hei. Lapseni syntyi 1996. Kuuntelimme innolla kirjastosta lainattua musiikkia (kasetti?), jonka laulajaa en muista, enkä äänitteen nimeä...
Oliko ehkä venäläisiä kansanlauluja...?
-Hauska laulu oli "pyörykkä, pyörykkä... minut löydettiin x alta, lakaistiin laarin lattialta, paistuin uunin arinalla... karkasinpa ukolta, karkasimpa akalta!"
- Hyvä oli myös "Jussi-pussi- pölkkypää. Kun Jussi menee torille..."

Saanko mistään käsiini julkaisua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on todennäköisesti äänite Kissa kehrääväinen : venäläisiä lasten satuja, runoja, loruja, joka julkaistiin ensimmäisen kerran äänilevynä vuonna 1977. Sittemmin äänite on julkaistu myös CD:nä. Laulut on sovittanut Marjatta Meritähti. Äänite kuuluu Kirkes-kirjastojen kokoelmiin, joten voit tilata sen omaan lähikirjastoosi.

https://kirkes.finna.fi/Record/kirkes.379626