Lapseni on 8-vuotias innokas lukija. Hän tykkää esimerkiksi Koiramies-kirjoista sekä Super Cheer -kirjoista.

Kysytty

Hei,
Lapseni on 8-vuotias innokas lukija. Hän tykkää esimerkiksi Koiramies-kirjoista sekä Super Cheer -kirjoista. Pieni lukuhaaste alkaa olla valmis, mutta muutaman kohdan täyttäminen on haastavaa. Olisiko teillä vinkkejä seuraaviin kohtiin:

18. Kirja on ollut ehdokkaana kirjallisuuspalkinnon saajaksi
19. Opettajan tai kirjaston henkilökunnan suosittelema kirja

Vastaus

Vastattu

Hei!

Kiva kuulla, että lapsesi on löytänyt lukemisen ilon ja on lähes suorittanut jo lukuhaasteenkin loppuun!

Kohtaan 18. suosittelen koiramiesten tapaan jotakin humoristista luettavaa. Sopiva voisi olla vaikkapa Noora Kunnas, kuvitus Teemu Juhani: Salmanterin Terttu ja minimerirosvot (Otava) -teos, joka oli v. 2020 ehdolla Lasten LukuVarkaus -kirjallisuuspalkinnon saajaksi.

Kohtaan 19. tämä kirjastonhoitaja suosittelee Lukupalat-sarjan kirjoja, kuten Anna Hallavan teosta 2 A:n kamut kykykilpailussa.