Maksun maksaminen verkkopalvelussa

Kysytty

Hei!

Lapseni hukkasi kirjastokorttinsa. Kävimme hakemassa uuden kortin 3 viikkoa sitten, mutta nyt huomasin verkkopalvelussa, että siitä oli tullut 2€ maksu. Olisin maksanut sen verkkopalvelussa, mutta sitä ei voinut siellä maksaa. Mihin mennessä se pitäisi maksaa ja voiko sen maksaa missä tahansa kirjastossa? Emme hirveän usein ehdi kirjastoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maksun voi maksaa verkossa. Kun kirjautuu omiin tietoihin, sivun oikeassa yläkulmassa näkyy linkki verkkomaksamiseen (Maksa verkossa).

Seuraavassa näkymässä (Kirjastomaksujen maksaminen) maksettavat summat on listattu allekkain. Maksettava summa valitaan klikkaamalla summan perässä olevaa tyhjää ruutua. Kun summa näin on valittu, Siirry maksamaan-painike aktivoituu. Sen jälkeen prosessi etenee normaalin verkkomaksun tapaan.

Helmet-kirjastoissa lainausoikeuden menettää, kun velkasaldo on 30,00 euroa tai enemmän. Alle 30, 00 euroa olevat velkasaldot eivät aiheuta lainausoikeuden menetystä.