Lapsena minulle luettiin satukirjaa joka oli muistaakseni keltainen, ja siinä oli monta lyhyttä tarinaa, esimerkiksi Jorki-nimisestä hevosesta joka sai hikan,…

Kysytty

Lapsena minulle luettiin satukirjaa joka oli muistaakseni keltainen, ja siinä oli monta lyhyttä tarinaa, esimerkiksi Jorki-nimisestä hevosesta joka sai hikan, ja Hugo hämähäkistä joka vips varasti jaloillaan kermaleivoksia. Ajankohta on ollut 70-luvun loppu tai 80-luvun alku. Onko mahdollista löytää kirjan nimeä?

Vastaus

Vastattu

Vastaajan omien muistikuvien perusteella kyseessä voisi olla 100 eläinsatua, jonka ensimmäinen painos on vuodelta 1978. Kirjasta otettiin useita painoksia, ja ainakin yksi niistä oli keltakantinen. Sadut ovat alun perin ranskalaisia, ja suomeksi ne on kertonut Anja Leppänen.

Valitettavasti en saa kirjaa käsiini että voisin tarkistaa asian, mutta kannattaa tiedustella kirjaa joko oman kirjaston kokoelmasta tai kaukolainaksi esim. Varastokirjastosta.

0 ääntä

Kommentit

Hugo hämähäkki ja kahdeksan kermaleivosta löytyy ainakin kirjasta ikiomat iltasatuni sivu 18. Lapsuuteni lempi satuja