Lapsena lainasin monta kertaa kirjastosta satukirjasarjaan kuuluvia kirjoja, joiden kuvitus oli mielestäni aivan käsittämättömän kaunis. Ajankohta on ollut…

Kysytty

Hei! Lapsena lainasin monta kertaa kirjastosta satukirjasarjaan kuuluvia kirjoja, joiden kuvitus oli mielestäni aivan käsittämättömän kaunis. Ajankohta on ollut suunnilleen vuosien 1980-1984 aikana. Myöhemmin olen yrittänyt etsiä näitä kirjoja, mutta turhaan. Ehkä muistan nimet väärin, mutta mielestäni yksi oli "Satujen metsä", toinen "Satujen linna" - edes linnasta en ole varma, metsästä olen. Vai oliko nimi "Salaisuuksien..."? Sarjassa oli mielestäni useampiakin kirjoja. Kirjoissa oli tyttö ja poika, mahdollisesti sisarukset ja he päätyivät seikkailuihin. Kirjat eivät olleet erityisen pitkiä ja kuvitus oli runsasta ja värikästä. Onkohan näitä mahdollista vielä löytää? Nämä kirjat lainasin silloin Hyrylän kirjastosta.

Vastaus

Vastattu

Olisivatkohan kyseessä ehkä Ian Robinsonin kirjoittaman Taikamaan tarinoita -sarjan kirjat Taikalinna, Taikametsä, Taikajärvi ja Taikavuori (Kirjalito, 1978)? Kuvitus on Gillian ja Ronald Embletonin. Näiden saatavuus näyttää kyllä vapaakappalekirjastoja lukuunottamatta aika heikolta.

Finna | Taikamaan tarinoita
Onnet | Taikamaan tarinoita