Lapsena kuulin sadun, missä pikku tyttö avasi joulukalenterin luukkuja ja aurinko kävi kurkistamassa joka päibvävä ikkunasta mikä silloin oli ja monyako päivää…

Kysytty

Lapsena kuulin sadun, missä pikku tyttö avasi joulukalenterin luukkuja ja aurinko kävi kurkistamassa joka päibvävä ikkunasta mikä silloin oli ja monyako päivää jouluun. Eräänä päivä tyttö avasikin kaksi luukkua, mikä aiheutti auringolle kiireen saada aika kiinni. Auringon kiiruhtaminen sai aikaan myös ihmisten kiireen ja säntäilyn. Juurikaan muuta en sadusta muista ja olisi huippua löytää tuo satu uudelleen.

Vastaus

Vastattu

Emme valitettavasti tunnistaneet etsimääsi satua tai lastenkirjaa.

Jos joku kysymyksen lukija muistaa tarinan, niin tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.