Lapsena kuulin runon, joka alkaa:"seitsemän neitoa esitän teille" muistaaksena kirjoittaja oli Immi Hellen. Mistä runokirjasta runo on.

Kysytty

Hei,
Lapsena kuulin runon, joka alkaa:"seitsemän neitoa esitän teille"
muistaaksena kirjoittaja oli Immi Hellen. Mistä runokirjasta runo on.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen Nuorisokirjallisuuden Instituuttin kokoelmatietokannan mukaan runo löytyy seuraavista teoksista:

Lasten runokirja : Suomen pojille ja tytöille omistettu / Immi Hellén, julk. Helsinki : Valistus, 1930

Lausuntarunoja nuorelle väelle : lausuntaohjeita ja 250 lausuttavaa runoa toimittaneet Eero Salola ja Eino Keskinen; somistanut G. Paaer, julk. Helsinki : Valistus.

http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/lib4/src?DATABASE=4&PBFORMTYPE=010…