Lapsena äitini on lukenut hirveästi satuja ja olemme olleet ahkeria kirjaston käyttäjiä. Nyt itselläni on 2-v tyttö, joka on myös kiinnostunut saduista ja…

Kysytty

Lapsena äitini on lukenut hirveästi satuja ja olemme olleet ahkeria kirjaston käyttäjiä. Nyt itselläni on 2-v tyttö, joka on myös kiinnostunut saduista ja kirjoista. Mielessäni on yksi suosikkikirjoistani, josta emme äitini kanssa muista kirjailijaa. Kirjassa oli upea kuvitus, jossa oli kauniisti pukeutuneita naisia, jotka olivat matkalla joihinkin juhliin. He matkustivat jonkun maanalaisen tunnelin kautta veneillä tai muilla vastaavilla. Noita kauniita "tätejä" oli monta. Muistan että kuvitus oli sellainen hieman utuinen ja pastellisävyinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tulee mieleen Grimmin "12 tanssivaa prinsessaa". Siinähän
prinsessat löytävät salakäytävän rantaan ja matkaavat ilman lupaa öisin veneellä tanssimaan uljaiden prinssien kanssa. Löytyy useampana eri kuvituksena.