Lainasin lapsena joskus 1980- luvun puolivälissä useaan otteeseen lastenosastolta kuvakirjan, jossa oli valokuvia jostakin nukkekodista. Ehkä kirjassa oli joku…

Kysytty

Lainasin lapsena joskus 1980- luvun puolivälissä useaan otteeseen lastenosastolta kuvakirjan, jossa oli valokuvia jostakin nukkekodista. Ehkä kirjassa oli joku tarinakin, mutta muistan vain nuo kiehtovat kuvat! Kirjassa esiteltiin ainakin tämän nukkekotitalon huoneiden lisäksi ruokakellari, ehkä puutarhaakin.
Mikä kirja mahtoi olla kyseessä? Lainasin kirjan Tampereen Kaukajärven kirjastosta. Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla jokin seuraavista?

Jaques, Faith: Nukkekodin Nelli (Otava 1981)
Kopisto, Sirkka: Nuket ja nukkekodit (WSOY, 1982)
Lahtinen, Mysi: Taikurien talo (Weilin + Göös, 1983)

Lisäksi Tove Janssonin Outo vieras Muumitalossa (WSOY, 1980) on kuvitettu Muumitalo-pienoismallia esittävin valokuvin.