Lainasin kirjastosta erään teoksen ja valitettavasti kadotin sen. Nyt helmet-sivuillani maksu on siirretty perintään. Nyt kuitenkin teos löytyi, mutta onko…

Kysytty

Hei!
Lainasin kirjastosta erään teoksen ja valitettavasti kadotin sen. Nyt helmet-sivuillani maksu on siirretty perintään. Nyt kuitenkin teos löytyi, mutta onko enää mahdollista palauttaa teosta ja maksaa myöhästymismaksut eikä koko teoksen hintaa, joka perinnässä näkyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit palauttaa teoksen mihin tahansa Helmet-kirjastoon. Palauta kirja palvelutiskille ja mainitse siitä, että laina on mennyt perintään. Tällöin kirjaston henkilökunta voi ilmoittaa perintätoimistolle, että kirja on palautettu.

Sinun ei siis tarvitse maksaa kirjan korvaushintaa perintätoimistolle. Maksettavaksi jäävät myöhästymismaksut, jotka maksetaan kirjastossa, sekä perintätoimiston kulut, joista on kirjeessä erillinen lasku.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Helmetkirjaston…