Lainasin kirjan Insinöörin mekniikka johon sisältyi CD. En saa sitä näkyviin sillä pitäisi olla Matlab ohjelma , onko kirjastossa konetta jolla CD:tä voisi…

Kysytty

Hei

Lainasin kirjan Insinöörin mekniikka johon sisältyi CD. En saa sitä näkyviin sillä pitäisi olla Matlab ohjelma , onko kirjastossa konetta jolla CD:tä voisi katsoa tai osaatteko neuvoa mitä tehdä?

mari

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Insinöörin mekaniikka -kirjaan liittyy cd-rom -levy. Meillä kirjastossa ei valitettavsti ole asiakaskoneilla mahdollista käyttää cd-rom -levyjä.
Levyllä ei ole MatLab-ohjelmaa, se pitää hankkia erikseen. Kirjakaupan kotisivulla (Suomalainen kirjakauppa) on selostus kirjasta ja siinä mainitaan cd-rom -levystä seuraavaa: "Kirjan takakannessa on cd-rom-levy, jossa on runsaasti MatLab-ohjelman avulla ratkaistuja kirjan esimerkkejä ja harjoitustehtäviä." MatLabia on siis käytetty esimerkkien ratkaisuissa, mutta itse ohjelmaa levyllä ei ole. Näin se on kai ymmärrettävä. Asia on kirjan markkinoijalta jossain määrin epäselvästi ilmaistu, koska toisinkin voisi ajatella.