Lainasin äänikirjan ja kuuntelin sitä tabletilla, ja jaksojen välissä oli aina tosi pitkä väli.

Kysytty

Lainasin äänikirjan ja kuuntelin sitä tabletilla, ja jaksojen välissä oli aina tosi pitkä väli. En tiedä johtuiko siitä, että tabletti menee aina näytönsäästötilaan ja kun pyyhkäisin näytön aktiiviseksi niin siitä jonkin ajan kuluttua jakso sitten vaihtuikin. Kuuntelu alkoi 4 jakson kohdalla takkuilemaan, aina katkesi. Ja viimein en saanut enää kuulumaan mitenkään, jumittui täysin. Takaisin peruutuksella jouduin sitten kokonaan hukkaan, kirjautumussivu tuli, mutta kirjautumisen jälkeen minut heitettiin ulos kun olin vielä kirjautuneena. En kuitenkaan löydä mistään tätä äänikirjaa enkä sen enempää sisäänkirjautumistakaan enää. Outo palvelu, kun ei ole ohjetta siitä mistä löytää takaisin keskeytyneen palvelun äärelle ja mistä kirjaudutaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainaamasi e-kirjat ja e-äänikirjat löytyvät aina e-kirjapalvelusta. Kirjautumislinkin esimerkiksi Ellibs-palveluun löydät vaikkapa oman verkkokirjastosi e-aineistosivulta. Jatkaaksesi lukemista tai kuuntelemista sinun tulee siis olla kirjautunut palveluun kirjastokorttisi numerolla ja pin-koodilla; kirja löytyy Ellibs-palvelun Oma Kirjahylly -sivulta.

Mobiililaitteella äänikirjaa kannattaa kuitenkin aina kuunnella Ellibsin omalla sovelluksella niin, että lataat äänikirjan laitteelle. Tällöin esimerkiksi selaimeen tai nettiyhteyteen liittyvät seikat eivät häiritse kuuntelemista. Kun olet kirjautuneena sovellukseen ja Kirjahylly-näkymässä, paina "Lataa"-painiketta äänikirjan kansikuvan alta ladataksesi sen laittelle. Tarvittaessa tiedoston voi poistaa laitteelta painamalla "Poista"-painiketta, joka ilmestyy kansikuvan alle kun tiedosto on ladattu.

Android-laitteiden kanssa sovellus pyytää ensimmäisellä kerralla luvan tallennustilan käyttöön, muutoin sovellus ei pysty tallentamaan äänikirjaa varten ladattavia tiedostoja laitteeseen. Asetuspolku vaihtelee hieman laitevalmistajasta riippuen mutta yleisesti ottaen oikea kohta löytyy seuraavasti: Asetukset (settings) > Sovellukset (apps) > Elilbs > Käyttöluvat (permissions) > tallennustila (storage).