Otsikko
Lainaisin nuotit valssiin: Kukkian valssi. Oma kirjastoni on Metso Tampereella

Kysytty

Lainaisin nuotit valssiin: Kukkian valssi. Oma kirjastoni on Metso Tampereella

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viola-tietokanta tuntee kolme "Kukkian valssi" -nimistä sävellystä. Yhden on säveltänyt Eino Sipponen (sanat Kalle Syrjänen), sen sanat alkavat "On kätköissä korpien jylhäin". Toisen on säveltänyt Martti Kirjavainen, mutta siitä ei ole nuottia eikä alkusanoja tiedossa.

Kolmas ja ehkä juuri se etsitty "Kukkian valssi" on Toivo Honkosen sävellys Matti Hietasen sanoihin ("Kukkian laineille lapsena aivan"). Sen nuotti löytyy kokoelmasta "40 kotimaista" (Scandia Kustannus 1981). Tämä nuotti löytyy myös Tampereen Metson kirjaston kokoelmista, kuten myös monista muista suomalaisista kirjastoista.

Heikki Poroila
Tikkurilan kirjasto

3 ääntä

Kommentit

Toivo Honkosen valssin nimi on "Kukkian kutsu". Todennäköisesti etsitty kappale on Eino Sipposen sävellys, joka löytyy nuotista Sipponen, Eino: Eino Sipposen sävelmistöä : tangot, valssit, laulut, humpat, jenkat. Vihko n:o 2. Tämän nuotin saa lainaksi ainakin Valkeakosken kaupunginkirjastosta.