Lähdekirjoja aiheesta: Miten sosiaalihuollon palvelujen tarvetta ja saatavuutta voidaan arvioida?

Kysytty

Lähdekirjoja aiheesta: Miten sosiaalihuollon palvelujen tarvetta ja saatavuutta voidaan arvioida?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavissa kirjoissa käsitellään sosiaalihuollon ja -palveluiden arviointia:
Marjamäki, Pirjo: Sosiaali- ja terveyspalvelujen saatavuus ja riittävyys lokakuussa 1994 (Sosiaali- ja terveysministeriö, 1995) ; Syyrakki, Leena: Tuloksellisuuden arviointi sosiaalitoimessa (Jyväskylän kaupunki, 1993) ; Kuntalaisten arviot ja osallisuus sosiaali- ja terveyspalveluihin (Univercity of Kuopio, 1997) ; Salmela, Tuula: Kuntalaiset ja sosiaalitoimi : palautetietoa asiakkaiden haastattelujen valossa (Espoon kaupunki, 1989) ; Paananen, Ilkka-Tapani: Sosiaalipalvelujen ja sosiaalityön kohde, merkitys ja vaikutukset : pohdittavina arvioinnin kriteerit ja käytännöt (Helsingin kaupunki. Sosiaalivirasto, 1990) ; Näsänen, Merja: Arviointitutkimuksesta suomalaisessa sosiaalihuollossa : asiantuntijahaastatteluja (Stakes, 1998) ; Autetaanko asiakasta - palvellaanko potilasta? (Atena, 1997) ; Rostila, Ilmari: Tapauskohtainen evaluointi sosiaalityön välineenä (Stakes, 1997) ; Sinkkonen, Sirkka: Arviointi ja seuranta julkisella sektorilla (Kuopion yliopisto, 1994) ; Chambers, Donald E.: Evaluating social programs (Boston (MA) : Allyn and Bacon, cop. 1992) ; Blom, Raimo: Julkisten palvelujen saatavuus : kansalaisille
välttämättömät palvelut, niiden saatavuus ja muutokset käyttötottumuksissa (Kauppa- ja teollisuusministeriö, kauppaosasto, 1994).
Hakusanoilla sosiaalihuolto, sosiaalipalvelut, arviointi voit halutessasi itse hakea kirjallisuutta tietokannoista. Osoitteessa: http://www.kirjastot.fi/kirjastoala/tietokannat.htm löytyy linkit yleisten kirjastojen ja tieteellisten kirjastojen tietokantoihin, osa vaatii käyttäjätunnuksen (Linda, Manda), niiden käyttöä voit tiedustella lähimmästä kirjastosta.