Kysyn runoilijaa ja mistä kokoelmasta löytyy

Kysytty

Kysyn runoilijaa ja mistä kokoelmasta löytyy:
1.Kivi kirjoitti 7 veljestä, Linna puoli joukkuetta...
2. Oikeastaan tulit tavallaan äidikseni. Marianpäivänä 1996
3.puistossa tapahtui suunnattomia asioita, Leikin siellä koiran kanssa.... silmät kuin mustekalla..
4. Eeva-liisa tuli Rongankadulla vastaan..Varpajaistunne lätkää?....
5.tämä on varmaan Juice Leskistä, mutta missä teoksessa. Jänis istui maassa, maan tavalla...

Vastaus

Vastattu

1. "Kivi kirjoitti seitsemän veljestä, / Linna puoli joukkuetta, / -- ". - Juice Leskinen, Kutsumus. Kokoelmasta Äeti

2. "oikeastaan / tulit tavallaan äidikseni". - Kari Aronpuro, Sub cálla. Kokoelmasta Saa tulla : tulkintoja ("Marianpäivänä 1996" on runon loppuun liitetty ajanmääre)

3. "Puistossa tapahtui suunnattomia asioita. / Leikin siellä koiran kanssa, / jolla oli silmät kuin lautaset, sadun mukaan, / ja kaamean lautasen kanssa, jolla oli silmät kuin mustekalalla -- ". - Eeva-Liisa Manner, Lapsuuden hämärästä. Kokoelmasta Tämä matka

4. "Eeva-Liisa tuli Rongankadulla vastaan. / -- Varpajaistimme tuoretta lätkää." - Kari Aronpuro, Plejadien ja Haydien välissä. Kokoelmasta Gathandu

5. "Jänis istui maassa / maan tavalla. / -- " - Juice Leskinen, Jänis. Kirjasta Räkä ja roiskis