Kysyn kirjavinkkejä ja myös vinkkejä, miten hakea kaipaamiani kirjoja. Olen lopen kyllästynyt nykyromaanien sirpalemaiseen kerrontaan, jossa vaihdellaan…

Kysytty

Hei, kysyn kirjavinkkejä ja myös vinkkejä, miten hakea kaipaamiani kirjoja. Olen lopen kyllästynyt nykyromaanien sirpalemaiseen kerrontaan, jossa vaihdellaan kertojaa ja aikatasoja jatkuvasti. Haluaisin vaihteeksi löytää hyviä lukuromaaneja, jotka etenevät perinteiseen malliin. En ole kovin suuri historiallisten romaanien ystävä (mieluummin Verronen kuin Utrio) joten olisi mukavaa löytää tämmöisiä lähempää nykyaikaa, ehkäpä jopa naiskirjailijoilta. Englanti ja ruotsikin sujuvat. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaunokirjallisuuden verkkopalvelu Kirjasammon kautta voi hakea itselleen kiinnostavaa luettavaa. Hakusana lukuromaani listaa yli sata kirjaa.

http://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/lukuromaani

Alla on esimerkiksi muutama ei-historiallinen, naisten kirjoittama lukuromaani, ja yksi miehen kirjoittama jouluaiheen takia. Listasta löydät toivottavasti monta muutakin kiinnostavaa.

- Edessä koko elämä / Mary Gordon
- Epäsovinnainen lady / Sarah Harrison
- Nainen joka kirjoitti rakkausromaanin / Kirsti Ellilä
- Viimeinen samurai / Helen Dewitt
- Jonathan Strange & herra Norrell / Susanna Clarke
- Joulutarina / Marko Leino