Kysymys liittyen Bialetti-mutteripannuun. Pannumme yläosan pohjassa on vaaleita sakkaumia, jotka eivät lähde pesussa pois. Onko näitä mahdollista poistaa esim…

Kysytty

Hei.

Kysymys liittyen Bialetti-mutteripannuun. Pannumme yläosan pohjassa on vaaleita sakkaumia, jotka eivät lähde pesussa pois. Onko näitä mahdollista poistaa esim. soodalla tai muulla puhdistusaineella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Bialetti-mutteripannu tai mokkapannu on alumiinia. Alumiiniastioita ei pidä pestä konetiskiaineella, joka on voimakkaasti emäksistä. Alumiiniastioiden tahroja neuvotaan poistamaan saippuoidulla teräsvillalla, etikalla, etikka-suolaliuoksella tai nestemäisellä hankausjauheella. (Lähde: Kodin neuvot ja niksit / Barty Phillips)