Otsikko
Kysymys koskee Leppävaaran kirjaston aulassa ainakin 1980-luvulla sijainnutta pronssiveistosta. Veistos sijaitsi lainaustiskiä vastapäätä ja kuvasi jalat…

Kysytty

Kysymys koskee Leppävaaran kirjaston aulassa ainakin 1980-luvulla sijainnutta pronssiveistosta. Veistos sijaitsi lainaustiskiä vastapäätä ja kuvasi jalat koukussa selällään makaavaa naista. Osaatteko kertoa, mikä teos oli kyseessä ja kuka sen tekijä oli? Tai missä veistos mahdollisesti sijaitsee nykyään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Martti Aihan pronssiveistos Iltapäivähetki vuodelta 1977. Se on  kaupungin EMMA-museon omistama ja sijaitsee tällä hetkellä (25.1.2022) Sellon kirjaston toisessa kerroksessa

5 ääntä

Kommentit

Kävin Espoossa ja näin teoksen. Onkohan siitä valokuvaa? Unohdin itse ottaa.