Kysymykseni liittyy kameekoruihin. Onko koruissa oleva nainen joku tietty henkilö, vai onko se täysin tuntematon ihminen? Mistä voi nykyään ostaa aitoja…

Kysytty

Hei!
Kysymykseni liittyy kameekoruihin. Onko koruissa oleva nainen joku tietty henkilö, vai onko se täysin tuntematon ihminen?
Mistä voi nykyään ostaa aitoja kameekoruja tai hieman halvempia, jotka eivät kuitenkaan ole muovia yms.?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kamee on koru, jossa korukiveen tai simpukankuoreen kaiverrettu kuvio on koholla reliefinä. Kamee -koruja on tehty jo Egyptissä ja Babyloniassa.
Korujen kuviot voivat olla erilaisia. Myös naisfiguurit ovat erilaisia. Käsin kaiverretussa kameessa voi olla muotokuva.

Aitoja kamee -koruja kannattaa kysellä kultasepänliikkeistä ja antiikkiliikkeistä.