Kysymykseni koskee oppikirjaa Kasvuvuosien psyykkinen kehitys (tekijänä mm. Airi Hautamäki). Sen on alun perin kustantanut Kuntaliitto. Onko tällaista…

Kysytty

Kysymykseni koskee oppikirjaa Kasvuvuosien psyykkinen kehitys (tekijänä mm. Airi Hautamäki). Sen on alun perin kustantanut Kuntaliitto. Onko tällaista kustantajaa enää olemassa vai kenellä kirjan kustannusoikeudet ovat? Voinko jotenkin tiedustella onko teosta minkään kirjaston poistomyynnissä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun aineistotietokanta Plussasta http://www.libplussa.fi/ selviää, että kirjan Kasvuvuosien psyykkinen kehitys on julkaissut Suomen kaupunkiliitto vuonna 1980. Kirjasta on otettu uusi tarkistettu painos vuonna 1981. Suomen kaupunkiliittoa ei enää ole. Sen tehtäviä jatkaa Suomen kuntaliitto, josta kerrottiin ettei heiltä ole enää saatavissa vanhoja, Suomen kaupunkiliiton julkaisuja. Kirjaa on siis saatavissa kirjastoista, saatavuustiedot selviävät myös Plussa-tietokannasta. Jos kirja on kurssikirja, tuskin sitä on kirjastojen poistomyynnissä ainakaan hyväkuntoisena. Keskitetysti ei ole saatavissa tietoa myynnissä olevista poistokirjoista; asiaa pitäisi tiedustella jokaisesta kirjastosta erikseen. Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteiden yhteystiedot www-sivulta http://www.lib.hel.fi/