Kysyisinkin Helsingin uusista asuinalueista,mistä löytäisin sen tiedon, mitä asumismuotoja eri aluelle tulee ja miten niihin sitten haetaan?!(rakentajan…

Kysytty

Kysyisinkin Helsingin uusista asuinalueista,mistä löytäisin sen tiedon, mitä asumismuotoja eri aluelle tulee ja miten niihin sitten haetaan?!(rakentajan-rakennuttajan kautta ilmeisesti.)- kun esim. KALASATAMAn alueeella on jo muutamia taloja(kortteleita?) valmiiksi rakennettu ja-niissä asutaankin jo!-hmmm..?!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rakenteilla olevista asuinalueista kerrotaan Uutta Helsinkiä -sivuilla http://www.uuttahelsinkia.fi/ . Uusilla alueilla ovat yleensä edustettuina useat eri asumismuodot. Esimerkiksi Kalasatamaan rakennetaan omistusasuntoja, vuokra-asuntoja, asumisoikeusasuntoja ja hintasäädeltyjä hitas-asuntoja. Lista Kalasataman rakennuttajista löytyy täältä http://www.uuttahelsinkia.fi/fi/kalasatama/asuminen/asuntoja-kalasatama… . Rakennuttajien verkkosivuilla on tarkempia tietoja asunnoista sekä siitä, miten niihin haetaan.

Ainakin osa rakennuttajista ilmoittelee myös netin verkkopalveluissa, kuten Oikotie ja Etuovi, joten niiden kautta voi myös tehdä hakuja.