Kysyisin ystävällisesti, onko tämä runo oikein siteerattu? Löysin sen netistä, ja siinä oli ainakin yksi kirjoitusvirhe. Entä mikä mahtaa olla julkaisuvuosi? …

Kysytty

Hei! Kysyisin ystävällisesti, onko tämä runo oikein siteerattu? Löysin sen netistä, ja siinä oli ainakin yksi kirjoitusvirhe. Entä mikä mahtaa olla julkaisuvuosi?

Jossain kirkkauden maassa kuljen.
Taakka harteita ei paina,
se on poissa...

- Einari Vuorela -

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi runo on ilmestynyt WSOY:n julkaisemassa kokoelmassa Kiurun portaat, ensimmäinen painos on vuodelta 1971. Tarkistuksen tein toisesta painoksesta, joka ilmestyi vuonna 1991.
Siinä runon kirjoitusasu on melkein samanlainen kuin siteerauksessasi, mutta pilkut ja rivitys hieman erilaiset. Kukkaportteja on vain yksi, eli kukkaportit onkin kukkaportin.