Kysyisin seuraavaa asiaa: muistan lapsuudesta, että Lohjan pääkirjastossa oli sellaiset kuulokkeet, joilla saattoi kuunnella satuja äidin ja isän tehdessä…

Kysytty

Hei! Kysyisin seuraavaa asiaa: muistan lapsuudesta, että Lohjan pääkirjastossa oli sellaiset kuulokkeet, joilla saattoi kuunnella satuja äidin ja isän tehdessä kirjastokierroksen. Onko tällaisia vielä tai onko mahdollisesti tulossa? Molemmat mieheni kanssa muistamme kirjastoreissujen kohokohdiksi nämä kuunteluhetket, ja olisi mukava siirtää traditiota eteenpäin omalle lapselle...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Minäkin muistan lapsuudestani Virkkalan kirjaston vaaleanpunaiset kuulokkeet...

Ihan tällaista kiinteää kuuntelupaikkaa kirjastossa ei enää ole. Aikuisten osastolla on levyjen kuuntelua varten yksi paikka. Kirjasto lainaa kyllä soittimia kuulokkeineen ja äänikirjoja, joten mikäpä estää lainaamasta niitä lapselle siksi aikaa, kun isä ja äiti etsivät lukemista. Pääkirjastossa on lastenkin osastolla mukavia kuuntelupaikkoja.

Lainattavia soittimia voi kysyä ensimmäisen kerroksen vastaanotosta ja kuulokkeet ja soittimen voi palauttaa sinne lähtiessään kotiin.