Kysyisin onko teillä saatavana Kustaa Vaasasta uudempaa tutkimusaineistoa esim. 1990 alkaen, missä olisi uudempaa tulkintaa koskien Kustaa Vaasaa? t Heli…

Kysytty

Hei,
kysyisin onko teillä saatavana Kustaa Vaasasta uudempaa tutkimusaineistoa esim. 1990 alkaen, missä olisi uudempaa tulkintaa koskien Kustaa Vaasaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa ei valitettavasti ole kovinkaan paljon vuoden 1990 jälkeen ilmestynyttä tutkimustietoa Kustaa Vaasasta. Elämäkerta hänestä löytyy vuodelta 2018, joka on ruotsinkielinen kirja Gustav Vasa : en furste bland furstar / Olle Larsson. - Historiska media, 2018.

Finnan kautta löytyi mm. Helka-kirjastoista ja Kansalliskirjastosta enemmän teoksia.

Tässä esimerkkinä muutama, joista löytyy tietoa Kustaa Vaasan ajasta ja lisää löytyy Finnasta https://www.finna.fi.

Reforming Finland : the diocese of Turku in the age of Gustav Vasa 1523-1560 / Jason Edward. -  Lavery, Brill [2018].

Kättarland : en bok om reformationen i Sverige / Martin Berntson. - Artos [2017]

Elämäkerta: Gustaf Eriksson Vasa : kung, kamrer, koncernchef : återblick på en monark av Guds nåde. - Richard Ringmar. - Atlantis, 2002.

Elämäkerta: Gustav Vasa - landsfader eller tyrann?. - Lars-Olof Larsson. - Prisma, 2002.